용 디코에서 8월 23일자 최근 내용을 가져왔습니다 
최근 디테일즈나 업타입에 관해 묻는 질문이 많아서 한번 가져와 봤습니다
ai번역이라 가독성 좀 떨어질 수 있습니다

워크래프트 로그에서의 증강

가장 중요한 문제들이 조용히 해결되었습니다. 몇몇 새로운 영웅 능력들이 재분배되지 않습니다. 여기에서 리스트를 찾을 수 있습니다.

상황과 시나리오에 따라서, 증강에 의해 보여지는 피해는 로그에서 97-99% 정확해야 합니다. 특히, 레이드에서는 더욱 그렇습니다.

키에서는 본질적으로 더 많은 AoE가 있기 때문에, 특성에 따라 엘리멘탈 샤먼, 헤이브 데몬 헌터, 스펠 메이지와 같은 주문 시전자들에게 더 큰 변동이 있을 수 있습니다.

증강과 디테일즈

불행하게도, 디테일즈는 점점 더 부정확해져 왔고, 다음과 같은 것들에 대해 신뢰할 수 없습니다:

  • 가동 시간 추정
  • 디테일즈는 전투 외부의 오라를 추적하지 않는 것으로 보이며, 이는 성능 최적화 때문일 수 있습니다. 그러나, 이로 인해 Prescience와 상황에 따라 Ebon Might의 시전이 누락되어 매우 부정확한 데이터가 생성됩니다.
  • 투명한 추가 바를 통한 피해 영향
  • 디테일즈는 어떤 능력을 얼마나 반영할지에 대해 의문스러운 결정을 내렸습니다. 이는 대략적인 추측에 불과하며 더 잘할 수 있습니다.

디테일즈는 이 문제에 대해 알고 있으며, 이 문제가 지속되고 있다는 것을 여러 번 인지했지만 아직 조치를 취하지 않았습니다. 우리는 또한 블리자드가 데이터를 제대로 표시하지 못하게 하는 상황에서 개발자들이 이 문제를 해결하기 위한 동기가 부족할 수 있다는 점을 이해합니다. 따라서 우리는 로그를 사용하여 가동 시간을 평가하고 추정 바를 꺼서 자신과 다른 사람들을 오도하지 않도록 권장합니다.

예측 바가 비활성화되면, 디테일즈는 여전히 유용한 정보인 게임 내 피해량을 정확하게 나타낼 것입니다.


아래는 원문 입니다


Augmentation on Warcraft Logs

Most important problems have been silently fixed. A couple new hero talent abilities do not reattribute. You can find the list here.


Depending on spec and scenario (ST/AoE), the damage shown by Augmentation in logs should be 97-99% accurate, especially in raid. 


In keys, there's inherently more AoE, so depending on spec there may be a higher variation, particularily with Elemental Shaman, Havoc Demon Hunter and Spellslinger Mages.


Augmentation and Details

Unfortunately, Details has become increasingly inaccurate and you cannot rely on it for these:

uptime estimation

Details apparently does not track auras outside of combat, likely a performance optimization. however, this leads to it missing casts of Prescience and situationally Ebon Might too, leading to wildly incorrect data

damage impact via the transparent extra bar

Details has made some questionable decisions which abilities to factor in and by how much. It's not much more than rough guessing and could do much better.


Details has known about this and has been made repeatedly aware that this issue persists, but have yet to take any steps. We also understand this is a frustrating situation for the developers as Blizzard actively prevents them from showing the data properly so we sympathize with them possibly also lacking motivation to work around the imposed restrictions. Thus we recommend using logs to evaluate your uptime and to turn off the estimation bar to not mislead yourself (and others).


With the prediction bar disabled, Details will accurately depict ingame damage done which is still valuable information