이제 불의 땅에서 첫 번째 라운드 테스트를 거쳤고 여러분의 피드백을 처리할 시간이 생겼으므로, 레이드에 대한 많은 변경 사항을 진행했습니다.

무엇보다도, 많은 플레이어로부터 PTR의 불의 땅에서 모든 난이도에 걸친 현재 챌린지가 기대했던 만큼 만족스럽지 않다는 피드백을 들었습니다.

불의 땅은 상징적인 레이드이며, 오리지널 대격변 내내 레이드의 챌린지에 영향을 미치는 여러 가지 중요한 변경 사항(문서화된 것과 문서화되지 않은 것 모두)이 있었습니다. 대격변 클래식의 경우, 불의 땅 레이드의 네 가지 난이도에 걸친 모든 생물과 주문 기록을 살펴보고 원래 생물의 체력과 피해 값에 대한 모든 변경 사항과 각 난이도의 주문 피해를 검토했습니다. 그런 다음 변경 사항이 적절한지 판단했고, 대부분의 경우 의미가 있는 경우 원래 값을 복원했습니다.

우리는 이 레이드가 도전적이지만 상징적인 지위에 걸맞게 모든 레이드 규모와 난이도에서 의미 있는 진행 감각을 유지하기를 원하기 때문에 레이드의 원래 상태의 "느낌"을 대부분 복원할 수 있도록 충분한 조정을 했습니다. 동시에, 처음 출시되었을 때 팀이 원래 기대했던 만큼 재미있지 않았던 짜증나는 기계적 요소를 남겨두려고 노력했습니다.

이 규칙의 예외는 Rhyolith입니다. 전투의 특성상, 우리는 현재 원래 HP와 피해 값을 복원하여 이 전투의 어떤 측면도 더 어렵게 만들지 않기로 결정했습니다.

다음은 Cataclysm Classic에 더 이상 존재하지 않는 4.2 이후 조정 사항 중 많은 부분을 되돌린 요약입니다.

적 체력
  • 일반 모드 적 대부분에게 적용되던 25%의 체력 감소 효과가 반전되었습니다.
  • 영웅 모드의 적 대부분에게 적용되던 15%의 체력 감소 효과가 반전되었습니다.
  • Blazing Talon Initiate의 체력은 Normal Mode에서 50% 감소했고 Voracious Hatchling의 체력은 Normal Mode에서 30% 감소했습니다. 이 두 가지 모두 역전되었습니다.
근접 공격 데미지
  • 일부 적의 근접 공격 피해도 패치 4.2 이후 감소했고, 우리는 그것을 취소하고 있습니다. 당신을 더 강하게 펀치해야 할 몇몇 적들은 다음과 같습니다.
  • 베틸락
  • 탐욕스러운 새끼들
  • 샤녹스
  • 리플림
  • 레이지페이스
  • 발레록
  • 마조르도모 스타그헬름
  • 불꽃의 정신
  • 영웅 난이도의 용암 정령
주문 피해

모든 난이도의 주문 피해가 조정되었습니다.
  • Beth'tilac과 그녀의 추가는 어떤 경우에는 10%에서 45%에 이르는 피해 감소를 보였습니다. 이는 역전되었습니다.
  • 다음 능력은 더 큰 피해를 입힐 수 있습니다:
    • 1단계와 2단계 모두에서 Ember Flare 발생
    • 불타는 산
    • 휘발성 폭발.
Alysrazor는 난이도에 많은 조정을 가했습니다. 다음 주문은 이제 더 많은 피해를 입힙니다.
  • 화염 폭풍
  • 화산 화재
  • 불타오르는 발톱
  • 방화구름
  • 산불
  • 파이로블라스트
  • 쏟아지는 상처
  • 용암 분출
  • 불타는 소용돌이
  • 강한 바람
  • 불타는 토네이도
  • 블레이징 뷔페
  • 풀 파워
이제 Shannox는 모든 공격대 규모와 난이도에서 더 많은 피해를 입힙니다.
  • 제물화 함정
  • 톱니 모양의 눈물
  • 창을 던지다
  • 마그마 플레어
  • 마그마 파열
발레록의 변경 사항은 다음과 같습니다.
  • 고통은 더 큰 피해를 입힙니다.
  • 인페르노 블레이드는 더 큰 데미지를 입힙니다.
  • 일반 난이도의 고통 지속 시간이 영웅 지속 시간과 맞춰 증가했습니다.
  • 십일조 블레이드가 활성화되어 있는 동안 공격 속도가 느려지는 현상이 제거되었습니다.
집사 스태그헬름은 다음 기술로 더 큰 피해를 입힙니다:
  • 불타는 구슬
  • 뛰어오르는 불꽃
  • 화염 낫
  • 불타는 씨앗은 더 큰 데미지를 입힙니다.
라그나로스는 다음과 같은 방법으로 더 큰 피해를 입힙니다.
  • 드레드플레임
  • 운석 충돌
  • 설푸라스 스매시
  • 과열
  • 초신성
  • 마그마 트랩 분출
  • 타오르는 열기
  • 불길을 삼키다
  • 라그나로스의 손
  • 용암파도
  • 용암 지옥
  • 녹은 씨앗
  • 라그나로스의 분노
Cataclysm Classic의 PTR에서 Firelands 레이드를 테스트해 주셔서 감사합니다. 10월 4일 금요일 오후 1시 PDT(오후 4시 EDT)부터 여러분을 뵙기를 기대하고 있으며 , 언제나 그렇듯이 여러분의 피드백을 기다리고 있습니다.
Now that we’ve had a first round of testing in Firelands and some time to process your feedback, we’ve moved forward with many changes to the raid.

First and foremost, we’ve heard many players’ feedback that the current challenge across all difficulties in Firelands on PTR is not as satisfying as they hoped.

Firelands is an iconic raid and throughout original Cataclysm there were a number of significant changes (both documented and undocumented) that impacted the challenge of the raid. For Cataclysm Classic, we’ve gone through every single creature and spell record across all four difficulties in the Firelands raid and reviewed all changes to original creature health and damage values, as well as spell damage for each individual difficulty. We then determined if the change was appropriate and, in most cases, we restored the original values where it made sense to do so.

We want this raid to live up to its challenging, but iconic status and to maintain a meaningful sense of progression across all raid sizes and difficulties, so we’ve made sufficient adjustments to restore much of the “feel” of the original state of the raid. At the same time, we’ve tried to leave behind some of the more frustrating mechanical elements that weren’t as fun as the team had originally hoped when first released.

The exception to this rule is Rhyolith. Due to the nature of the fight, we have decided at this time to not make any aspect of this encounter more difficult through restoring original HP and damage values.

Here’s a summary of many of the post-4.2 adjustments that we have reverted and are no longer present in Cataclysm Classic:

Enemy Health
  • The 25% health reduction on most Normal Mode enemies has been reversed.
  • The 15% health reduction on most Heroic Mode enemies has been reversed.
  • Blazing Talon Initiate health was reduced by 50% on Normal Mode and Voracious Hatchling HP was reduced by 30% on Normal Mode. Both of these have been reversed.
Melee Damage
  • Melee damage of some enemies was also reduced after patch 4.2, and we’re also undoing that. Some enemies that should punch you harder include:
  • Beth’tilac
  • Voracious Hatchlings
  • Shannox
  • Riplimb
  • Rageface
  • Baleroc
  • Majordomo Staghelm
  • Spirit of the Flame
  • Molten Elementals on Heroic difficulty
Spell Damage

Spell damage across all difficulties has been adjusted.
  • Beth’tilac and her adds had damage reductions ranging from 10% to 45% in some cases. These have been reversed.
  • You should expect more damage from the following abilities:
    • Ember Flare in both Phase 1 and 2
    • Burning Acid
    • Volatile Burst.
Alysrazor had many adjustments to difficulty. The following spells now do more damage:
  • Firestorm
  • Volcanic Fire
  • Blazing Claw
  • Incendiary Cloud
  • Brushfire
  • Fieroblast
  • Gushing Wound
  • Lava Spew
  • Fiery Vortex
  • Harsh Winds
  • Fiery Tornado
  • Blazing Buffet
  • Full Power
Shannox now does more damage across all raid sizes and difficulties with:
  • Immolation Trap
  • Jagged Tear
  • Hurl Spear
  • Magma Flare
  • Magma Rupture
Baleroc changes include:
  • Torment deals more damage.
  • Inferno Blade deals more damage.
  • The duration of Tormented has been increased on Normal difficulties to match the Heroic durations.
  • The attack speed slow while Decimation Blade is active has been removed.
Majordomo Staghelm deals more damage with:
  • Burning Orbs
  • Leaping Flames
  • Flame Scythe
  • Searing Seeds deal more damage.
Ragnaros deals more damage with:
  • Dreadflame
  • Meteor Impact
  • Sulfuras Smash
  • Superheated
  • Supernova
  • Magma Trap Eruption
  • Blazing Heat
  • Engulfing Flames
  • Hand of Ragnaros
  • Lava Wave
  • Molten Inferno
  • Molten Seed
  • Wrath of Ragnaros
Thank you for testing the Firelands raid in Cataclysm Classic’s PTR. We’re looking forward to seeing you on Friday, October 4 starting at 1:00 p.m. PDT (4:00 p.m. EDT) and, as always, your feedback.