With the 4.3 patch we'll be introducing some changes to the way Valor Points (VP) are obtained, as well as the items that they can purchase.

4.3 패치에서 영웅급 장비를 구입하는데 사용될 용맹 점수의 변경사항이 적용되었습니다.

 

 

Changes coming in 4.3:

 

Looking for Dungeon -- 150 VP per run, with a cap of seven runs per week. All Cataclysm heroic dungeons introduced in 4.0, 4.1, and 4.3, will provide 150 Valor per run.

4.3 패치에서의 변경사항

 

무작위 던젼 -- 바퀴당 150점 입니다. 주당 7회 획득 가능합니다. 기존의 영던, 줄마트, 새로 생길 5인 인던 모두 바퀴당 150 점의 용맹 점수를 드립니다.


Looking for Raid -- 250 VP per run, with a cap of 500 per week. The 4.3 raid, Dragon Soul, will be split into two separate raids for the Raid Finder. While individual bosses do not drop Valor when using the Raid Finder, you will receive 250 Valor for completing each Dragon Soul raid. Each boss will only drop loot for you once per week, but you will continue to get the 250 Valor for completing each Raid Finder raid, up to the 500 cap.


 

무작위 레이드 -- 바퀴당 250점이고 주당 500점 이상 획득할 수 없습니다. 4.3 레이드인 용의 영혼은 무작위 레이드에선 2개의 구간으로 나눠어져 있습니다. 무작위 레이드가 진행중일때는 보스를 때려잡아도 용맹 점수를 주지않고, 용의 영혼 레이드를 끝 마쳐야만 250 점을 받을 수 있습니다. (구간의 막넴을 때려잡으면 용맹을 줍니다) 각각의 보스는 당신에게 전리품 획득 기회를 일주일에 한번만 제공합니다.(넴드를 잡고 루팅 목록을 열어보면 입찰 여부와는 관계없이 그 주에는 그 넴드로 부터 얻는 아이템은 끝) 하지만 용맹 점수 250점(최대 500점)을 얻기 위해 다시 무작위 레이드를 갈 수 있습니다.


10 player raid boss -- 115 VP. There are nine bosses per week, counting Baradin Hold.
10인 레이드 보스 - 바라딘을 포함한 레이드 보스는 총 9마리이고, 마리당 115점의 용맹을 획득할 수 있습니다.


25 player raid boss -- 135 VP. There are nine bosses per week, counting Baradin Hold.
25인 레이드 보스 - 바라딘을 포함한 레이드 보스는 총 9마리이고, 마리당 135점의 용맹을 획득할 수 있습니다.


Valor Points cap at 1000 per week.

용맹 획득의 상한치는 일주일에 1000점 입니다.


As you acquire Valor you'll want to spend it, and vendors will be offering a wide range of items to equip you to take on the Dragon Soul raid encounters, including cloaks, rings, ranged weapons, necklaces, trinkets, chest pieces, helms, gloves, bracers, boots, and belts, all of which are ilvl 397.

 

여러분은 용맹 점수를 얻으면 쓰고싶어 하기 때문에 상인들은 이번 용의 영혼 레이드에서 사용할 수 있는 397레벨의 아이템들을 다양하게 준비했습니다. 용맹 점수로 살 수 있는 아이템들은 망토, 반지, 원거리무기(법봉 성물 포함), 목걸이, 장신구, 가슴, 머리, 장갑, 손목, 신발, 허리이고, 모두가 397 레벨 입니다.

 

 

Our goal with these changes is to move Valor back to the original intent of currency rewards as a consolation prize, for two main reasons: to make it less frustrating when you keep having bad luck getting an item you want from a particular boss, and to help encourage you to keep fighting bosses (and helping out the rest of your group) even if that particular boss didn’t drop anything for your character in particular. Over time we have also offered Valor as a reward for doing other activities (such as participating in Heroic 5-player dungeons) to provide players something to do on an off night or when they couldn’t raid.

 

이러한 변경의 목적은 최초의 화폐제도가 (불성 때) 도입되었던 2가지 목적 그대로 용맹점수가 사용되기를 원하기 때문입니다.

 

1. 특정 보스만 드랍하는 아이템이 안 나와서 좌절하는 일이 적어지게끔 하기 위해서

 

2. 특별한 사정으로 그 주의 레이드를 하지 못해도, 레이드에 참여한 것과 유사한 보상을 얻게끔 하기 위해서

 

 

 

In the past we have offered some tier pieces on the Valor vendor for players that just couldn’t justify the time or logistics necessary to participate in raids, but we’re hoping that the introduction of the Raid Finder tool helps remove that barrier. We think most players would agree that killing a giant monster and looting its corpse is more exciting than slowly farming a currency to purchase a reward. Currencies have their place, but we want them to be a secondary avenue of progression to boss killing.

 

과거에, 우리는 플레이어가 용맹점수로 티어를 사게끔 만들었습니다. 하지만, 이는 레이드에 참여하는 사람의 시간이나 수고를 보상하기에는 충분하지 않았습니다. (용맹 상한은 제한되어 있고, 줄마트가 더 용맹을 모으기 쉽다 라는 소리인듯)

무작위 레이드는 이러한 문제를 해결하는데 도움이 될 것이라고 생각합니다. 우리는 대부분의 플레이어가 단지 용맹을 모으기 위해 주구장창 줄마트에서 양민 학살을 하는것보다는 거대한 적을 쓰러뜨리고 전리품을 획득하는데 재미를 느낀다고 생각합니다.

 

 

While the Raid Finder will provide a lower difficulty for the Dragon Soul raids, and thus a lower ilvl of gear, the normal 10 and 25 raids will drop ilvl 397, with the final Deathwing encounters dropping ilvl 403. For the Heroic version, 10 and 25 will drop ilvl 410, and the Heroic Deathwing encounters will drop ilvl 416 loot.

 

용의 영혼 무작위 레이드는 엄청나게 낮은 난이도이기 때문에, 보상으로 주어지는 아이템 레벨이 낮습니다. 일반 난이도는 397레벨의 아이템을 드랍하고, 데스윙은 403 레벨, 하드 난이도는 410레벨 데스윙 하드는 416 레벨의 아이템을 드랍할 예정입니다.

 

 

 

As we near the release of 4.3 we’ll be posting everything you need to know about the Valor to Justice down-conversion process, so stay tuned.

 

4.3 패치 출시를 앞두고, 기존 용맹을 정의점수로 바꾸면서 발생하는 보상에 대해서도 안내할 예정이니 다음 정보를 기다리세요

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오역 및 각종 지적 환영합니다.

 

 

쪼렙 케릭터로 무작위 돌아보신 분은 아시겠지만, 마라우돈이나 검은바위나락, 검은바위첨탑은 인던 자체가 너무 길어서

2개 혹은 3개의 구간으로 분리되어 있는걸 아실겁니다.

 

무작위 용의 영혼 레이드도 그와 마찬가지로 구간을 분리하게 되며, 기존의 쪼렙 무작과 마찬가지로 구간 막넴을 잡으면

보상이 나오는 형식입니다.

 

 

예시) A 케릭터가 1~4넴 까지 진행하는 1구간에 무작위 신청을 하여 입던 후

1넴 잡고 템먹고 2넴 잡고 무득 후 공탈

 

결과) 용점 250점 없음. 다음에 다시 1구간 레이드에 신청해도 1,2넴 입찰 불가, 3,4넴 입찰 가능

 

예시2) A케릭터가 공탈한 자리에 B 케릭터가 들어와서 나머지 3~4넴을 잡고 무득 후 쫑

 

결과2) 용점 250점 감사. 다음에 다시 1구간 레이드에 신청해도 1 2넴만 입찰 가능.

 

 

일반적으로는 1구간 2구간을 풀로 다 돌면 용점 500점은 그냥 가져가게 되어있음