구렁이 오늘자 12시 30분에 핫픽스 되었습니다.

Delves

- Fixed a bug causing bosses to scale incorrectly with more players.
- Increased the health scaling of enemies in Delves while grouped with other players.
- Reduced the damage scaling of many enemy abilities in Delves while grouped with other players.
- Adjusted enemy targeting preferences in Delves.
- Developers' notes: Our goal is to match the difficulty of solo and group play as much as possible in Delves. When looking at data on group delves, we noticed unexpectedly low combat times coupled with unexpectedly high lethality. We identified the root cause of this issue and corrected it. This fix will increase the health scaling of enemies per additional player present, but we are also reducing the damage scaling of many abilities to compensate.

- Zekvir's influence has grown stronger, introducing a new enemy variant in Delve Tier 8.
- Fixed an issue where the health bar UI could fail to display values correctly in Zekvir's Lair while in a group.
- Revives Remaining has changed to Lives Remaining. Now any time a player dies, the counter is reduced (was any time a player releases spirit). In addition, reaching a checkpoint will now provide +1 life.
- Developer's note: This mechanic was proving to be confusing in its functionality, making it a mistake to release spirit when playing with certain compositions. This change should make the experience more consistent regardless of group size or makeup.

구렁.

- 더 많은 파티구성시 구렁을 돌 때 보스의 생명력이 잘못 스케일링 되는 문제를 수정하였습니다. 
- 파티 구성으로 함께 그룹으로 구렁을 돌 때, 구렁에서 많은 적 생명력의 스케일링이 증가했습니다. 
- 파티 구성으로 함께 그룹으로 구렁을 돌 때, 구렁에서 많은 적 능력의 피해 스케일링을 줄였습니다. 
- 구렁의 적 대상 선호도를 조정했습니다. 
개발자의 한 마디: 우리의 목표는 구렁에서 1인 및 파티 시 난이도를 최대한 맞추는 것입니다. 파티 구렁 데이터에서 예상치 못하게 짧은 시간 동안 높은 치명적인 피해를 받아 사망하는 것이 발견되었습니다. 우리는 이 문제의 근본 원인을 파악하고 수정하였습니다. 이 수정을 통해 플레이어 가 많을수록 적의 생명력을 더 증가하지만, 이를 보상하기 위해 적의 많은 능력의 피해량 값을 낮췄습니다.  

- 제크비르의 영향력이 더 강력해져서 구렁 8단계에서 새로운 적 변종이 등장합니다.
- 파티로 제크비르의 소굴을 돌 때 체력 막대 UI가 값을 제대로 표시하지 못하는 문제를 수정하였습니다.
- 남은 부활 횟수가 남은 생명으로 변경됩니다. 이제는 플레이어가 사망할 때마다 카운트가 감소합니다(전에는 플레이어가 영혼으로 돌아가면 감소.). 또한 중간 저장 지점에 도착하면 목숨이 1개만큼 증가합니다.
- 개발자의 한 마디: 이 메커니즘은 혼란스러웠기에 특정 구성으로 플레이 시 영혼으로 돌아가서 깨지는 실수가 발생하곤 하였습니다. 이 변경 사항으로 그룹의 규모 및 구성과 상관없이 보다 일관된 경험을 할 수 있을 것입니다. 

출처 : https://www.wowhead.com/ko/blue-tracker/news/us/hotfixes-september-12-2024-24134803
한글 번역 출처 : https://www.potion.co.kr/wow_info/?idx=100316825&bmode=view

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현재 북미는 3일차 밤에 패치되고 유럽과 한국서버는 2일차 아침에 패치된 수순입니다.
과연 북미가 풍요로운 열쇠를 전부 소모하고 패치하는 방향이 맞나 싶습니다.

패치후 구렁 구성이 변경되는데요
파티플레이시 '탱커'플레이가 파티내에 존재하면 데미지 스케일링이 들어가서 오히려 더 어렵게 느꺼질수 있습니다.
가장 쉬운 구정은 3인 플레이시 근딜/근딜/힐러 구성이 가장 무난한 구성이며
탱커랑 힐러 유저는 솔로 플레이가 더욱더 쉬울수 있습니다.