Blizzard is always looking to make WoW a better esport.
블리자드는 항상 월드 오브 워크래프트를 더 나은 이스포츠로 만들려 하고 있다.
Right now the team mostly focuses on 3v3 arenas, but they want to hear what the community wants in regards to eSports, in PvP or otherwise.
현재 개발팀은 3대3 투기장에 제일 집중하고 있지만, 커뮤니티에서 이스포츠, PvP 등 원하는 것들을 듣기를 바라고 있다.
Arenas are a big part of what makes WoW an eSport, but there may be other parts of WoW that players would also be interested in. For example, some players enjoy the Live Raid at Blizzcon.
투기장은 월드 오브 워크래프트 이스포츠의 가장 큰 부분이지만, 플레이어들은 다른 부분들도 흥미를 갖고 있다. 예를 들자면 어떤 플레이어들은 블리즈컨에서 실시간 레이드를 즐긴다
Other partners have reached out to Blizzard to see what tools they are putting in place to support eSports, including MLG.
MLG를 포함한 다른 파트너들이 이스포츠 지원을 위한 툴을 요청해왔다.
PvP can be hard to watch, especially with TDM being much faster in other games. In WoW, it can take 15 minutes for someone to die or something exciting to happen, which is a long time for someone watching that isn't very familiar with the game. This can be partially mitigated by casters keeping viewers informed with what is going on and why.
요약하면 게임이 길어지면 지겨우니까 15분 정도로 정했다는 내용.
The game has to be fun to play before it can be fun to watch. The next step is having tools that make it easier to watch, such as spectator mode.
게임은 보는데 재밌기 이전에 플레이가 재밌어야 한다. 다음 단계가 관전을 더 쉽게 만들 관전 모드 같은 툴을 추가하는 것이다.
The devs are looking at the smaller things they can do to grow the WoW eSports community.
개발팀은 월드 오브 워크래프트 이스포츠 커뮤니티를 성장시킬 수 있는 작은 것들은 찾고 있다.
Spectator Mode
관전 모드
Being able to set the time before Dampening activates in Spectator Mode games isn't planned right now, as having inconsistent rules would make arenas harder to watch.
현재로선 일정하지 않은 규칙을 가진 투기장들은 관전하기 어렵게 만들기 때문에, 관전 모드로 완충되기 전엔 관전 모드가 나오진 않을 계획이다.
The addition of spectator mode for Warlords of Draenor arenas being one example of something the community has been requesting for a long time that is finally being added.
드레노어의 전쟁군주에서의 관전 모드 추가는 오랜 기간 커뮤니티에서 요청한 것이 마침내 추가된 일례라고 볼 수 있다.
PvP in Warlords of Draenor
드레노어의 전쟁군주에서의 PvP
If the team makes a balance change, players get upset about the changes that were made. If they don't make any balance changes, people complain that the game is starting to feel stale.
만약 개발팀이 밸런스를 변경한다면, 플레이어들은 그 변경으로 인해 당황할 수도 있다. 만약 개발팀이 어떤 밸런스에 변경도 하지 않는다면, 사람들은 지루함을 느끼기 시작해 불평하게 될 것이다.
The team has been trying to increase the participation in PvP, without hurting the game that people already doing PvP love.
개발팀은 이미 PvP를 좋아하는 사람들에게 고통주지 않고 PvP 인구를 늘리려 노력하고 있다.
The way that CC and DR works is hidden to many players, but it is also one of the important parts of competitive PvP. The team would like to make them less complex, as complexity is good when it adds depth, but not good when complexity exists for no reason.
CC(군중제어)와 DR(점감?)의 작동방식은 많은 플레이어들에게서 감춰져있지만, PvP 경쟁에서 중요한 부분중 하나이다. 개발팀은 그것들을 덜 복잡하게 만드는 것을 좋아하며, 복잡함은 깊이를 더하는 데 좋지만, 이유없는 복잡함은 좋지 않다.
The PvP game is going to feel very new and different in Warlords of Draenor, almost starting from scratch with balance. This time around the team will spend a lot of time on iterating on things and collecting feedback from top players that give useful feedback.
드레노어의 전쟁군주에서 PvP 게임은 매우 새롭고 다르게 느껴질 것이며, 거의 핸디캡 없는 밸런스에서 시작될 것이다. 개발팀은 많은 시간을 상위 플레이어들이 주는 유용한 피드백을 모으는 것을 반복하는 데 소모하고 있다
Holinka
홀린카
Holinka does rated battlegrounds and arenas most days of the week, as well as some arenas at lunch almost every day.
홀린카는 한 주의 대부분을 평점제 전장과 투기장을 뛰는데 쓰고, 거의 매일 같이 점심에도 투기장을 뛰고 있다.
He also plays other games as time permits, such as Titanfall and Stick of Truth. There are lessons to be learned from playing other games.
또한 그는 시간이 허용하는 대로 타이탄폴이나 진실의 막대 같은 다른 게임들을 플레이 하고 있다. 다른 게임들을 플레이하면서 배울 점을 익히고 있다.
He had 6 characters and 8 specs that he played last season, so he understands the effort it takes to cap on alts.
그는 마지막 시즌에 6개의 캐릭터와 8개의 특성을 플레이 해서, 한계를 올리려 노력하는 걸 잘 알고 있다.