Q&A는 공식적인게 아니며 언제든지 실제 패치와 달라질수있습니다




- Will the ridiculously expensive pay to win emblems and camos in 10.0 reviewed? Storm: "I cannot say anything", the final decision is not there yet however
10.0에서 이상하리만큼 비싼 Pay to win 시스템인 엠블렘과 위장을 재검토할것인가?
Storm : "나는 어떤것도 말해줄수없다". 하지만 아직 마지막 결정은 나지않았다.



- Storm is aware of the clusterfuck the 10.0 emblems caused, WG is still deciding what to do.
스톰은 10.에서 엠블렘이 만든 난장판을 인지하고있고, WG은 아직 무엇을할지 결정중이다.



- According to Storm, the choice of Emblems UI in 10.0 is much simpler than before
Storm에 따르면, 10.0에서의 엠블럼 UI의 선택은 이전보다 훨씬 간편하다.



- Q: "WG servers will never support 50 vs 50 without optimization!" A: "Nice to see a specialist in the thread, a professional aware of all the pitfalls of game design..."
Q: "워게이밍 서버는 최적화없이 50 vs 50은 절대 지원하지 않을것이다!"
A: "이 스레드에서 전문가를 만나서 다행이야. 전문가들은 게임디자인에서 모든 위험을 인지하고있지." (역: 비꼬는듯?)



- Storm is not very happy that the 10.0 ASAP video on RU server gained a huge number of dislikes but thinks the feedback wouldn't be so bad if the patch was not named 10.0 and wasn't called Rubikon - that is what annoyed most people
Storm은 러시아서버의 10.0 ASAP 영상이 아주많은 싫어요를 받은것에 대해 즐겁지않다. 하지만 그는 패치이름이 10.0이 아니고 Rubikon이라고 불리지-많은사람을 빡치게 만든- 않았다면 피드백이 이렇게 나쁘진 않았을거라고 생각한다.



- Q: "What prevents you from adding the render range to the minimap?" A: "The fact we didn't start working on it yet"
Q: "무엇이 미니맵에 렌더사거리를 넣는것을 막는거냐? "
A: "아직 그것에 작업을 시작하지 않은 사실."
(역: 쒸,,,,,,뻘,,,,럼들)



- The 10.0 numerous game crashes are being fixed
10.0에서 수많은 게임 크래시가 고쳐졌다.



- The bug where the tanks sink into the ground in 10.0 was already fixed
10.0에서 땅속으로 전차가 가라앉는 버그는 이미 고쳐졌다.



- There are no more ghost shells in 10.0 than there were before
이전에 있었던 고스트 쉘 버그는 10.0에서 더이상 없다.



- The "flying trees" bug is present in older versions as well, not just 10.0
"날아다니는 나무" 버그는 10.0 이전에도 존재하던 버그다.



- Some maps are bugged in the patch because developers do not want to fix maps partially so each patch doesn't contain the same map update over and over, making it too big. Maps are fixed only once per several patches with all the smaller issues (like flying trees) being fixed at once
패치에서 몇몇 맵들이 버그를 일으킨 이유는 개발자들이 맵의 일부를 수정해 매 패치마다 같은맵의 업데이트를 중복해 매우 큰 용량을 만들기 싫기때문이다. 몇몇패치마다 한번씩 맵의 작은 버그들(날아다니는 나무같이)을 한꺼번에 수정한다.



- Q: "My T-55 is sealed against nuclear particles, how does it die from the poisonous gas?!" A: "Quickly"
Q: "내 T-55가 핵입자에 밀봉되있는데, 어떻게 독가스에 죽을수있지?"
A: "빠르게"
(역: 트롤질문인듯)



- It's likely the XP gain in Domination was not nerfed but Storm is not sure
도미네이션 모드에서 경험치 획득량은 너프되지않은것같지만 Storm은 확신하지못한다.