제 예상으로는 내일 새벽 즈음에 PBE 패치가 뜰 것 같아서 번역할 가치가 좀 떨어지는 거 같긴 하지만...
올립니다.

방어력 아이템 너프 이후 게임을 얼마나 많이 재밸런싱해야 할지 알고는 있는 건가요?
 Soda Popkillski게임플레이 & 밸런스 게시판에 올림

방템을 너프하는 건 극단적인 너프이며 게임 내의 수우우우우우많은 챔피언들에게 커다란 영향을 미칠 거에요. 제드의 승률은 아마
2841904209374230847087230957828075q3497852349+769407561389561904876123gjkl cvaseuify gspfiseuø fpideuwpdæ hiorveuå8920c760% 정도 증가할 테고, 람머스는 트롤픽이 되며, 타릭은 아마 삭제되겠죠 (애시당초 메타에 맞지 않기도 했고요)

이걸 하면 게임이 그래도 좀 할만한 탱커 메타에서 순삭 메타로 바뀌게 될 겁니다. 가능한 메타들 중에서 포킹 다음으로 최악의 메타 말이죠.

You do realize how much you have to do to rebalance the game after nerfing armor?
 Soda Popkillski (EUNE) submitted about 13 hours ago in Gameplay & Balance

Nerfing armor is a DRASTIC nerf and is going to HUGELY impact SOOOOO many champions in this game. Zed's winrate will increase by maybe 2841904209374230847087230957828075q3497852349+769407561389561904876123gjkl cvaseuify gspfiseuø fpideuwpdæ hiorveuå8920c760%
, rammus is going to become a trollpick, and taric is going to pretty much be removed (as he ain't in the meta in the first place)

By doing this you take the game from the rather enjoyable tank meta to the Instakilling meta, the worst form of possible meta next to poking.


ProfDrDeath

아직 방템 변경의 실제 영향을 모르잖아요.

아마 얼심과 가갑의 비용을 각각 100에서 200 정도 올리고, 란두인을 3천원대로 되돌리는 정도로 그치겠죠. 그들이 하고 있을 거라 제가 희망하는 것이긴 하지만 - 얻는 방어력의 총량을 내리는 게 아니라, 그 양을 얻기 위해 들이는 비용을 늘리리라 봅니다.

Meddler

그것보다는 더 큰 변경을 이야기하는 중이지만, 엄청나게 큰 건 아닙니다. 몇몇 예를 들면:

  • 얼어붙은 심장: 2600g (기존 2450g), 방어력 90 (기존 방어력 100)
  • 밴시: 2700g (기존 2750g), 마법 저항력 60 (기존 55), 이제 루비 수정 대신 수정 팔 보호구를 재료로 함 (총 가격은 같으므로, 조합비가 내려감)
  • 가시갑옷: 2300g (기존 2100g), 이제 대상 공격력의 15% + 소유자의 추가 방어력의 25%를 반사함 (기존은 대상 공격력의 30%). 가시 갑옷을 다른 방어 효과와 같이 쓸 때 보상을 늘리고, 단순 기본 공격력 피해량 대신 적중 시 효과를 통한 딜링을 많이 하는 적(예: 베인)에게도 상당한 피해량을 반사할 수 있도록 함. 그러나 단독 방어 아이템으로서는 크게 약화됨. 이게 변경 내용 중 가장 큰 변화이고, 다른 것 대부분은 스탯 조정이지 기능 변경은 아닙니다.

Meddler

약간 혼동이 있을 것 같아서 덧붙입니다: 가시갑옷이 적중 시 적용되는 효과의 피해를 반사시키도록 바뀌는 건 아닙니다. 피해량 계산식이 적의 AD에 보다 적게 기반하고, 맞는 사람의 방어력에 영향을 크게 받도록 해서, 순수 공격력 빌드와 적중 시 피해 빌드 사이에 나타나는 피해량 반사량의 차이를 줄이는 것입니다.

ProfDrDeath (EUW) - about 13 hours ago

You don't know the actual impact of the Armor changes yet.

It could very well be that they increase FH's and Thornmail's cost by 100-200, respectively, and get Randuin's back at 3k pricing, and then call it a day. Which is actually what I hope they do - it is not the amount of Armor you can get that is off, but the inexpensiveness with which you get said amounts.

Meddler (NA)  - about 5 hours ago

We're talking changes a little bit bigger than that, but not by too much. Few examples:

  • Frozen Heart: 2600g (was 2450g), 90 Armor (was 100 Armor).
  • Banshee's: 2700g (was 2750g), 60 MR (was 55 MR), now builds from Crystalline Bracer instead of Ruby Crystal (total cost still the same, so combine cost's cheaper).
  • Thornmail: 2300g (was 2100g), now reflects 15% damage + 25% of your bonus Armor (was 30% damage). Rewards using Thornmail with other armor effects, allows the damage reflect to still be significant against enemies dealing much of their damage through on hit effects instead of raw auto attack damage (e.g. Vayne). Significantly weaker as a sole Armor item however. This is about as big as this set of changes gets by the way, most of the others are just stat adjustments, not functionality changes.

Meddler (NA)  - about 3 hours ago

One update since there seems to be a bit of confusion: Thornmail's not being changed to reflect on hit damage. It's damage calculation is being changed to be less based off the enemies AD, with damage instead also coming from the target's Armor, reducing the different in damage reflected for full AD builds versus on hit builds.


방템이 너프될 예정이니
 Kilvon게임플레이 & 밸런스 게시판에 올림

정글 몬스터의 피해량을 낮춰서, 챔피언들이 죽지 않고서도 클리어 가능하도록 해 줄 수 있을까요
콜록 콜록 Rengar(렝가)

Meddler

초반 방템은 너프되지 않습니다(빙하의 장막은 사실 살짝 버프됩니다). 얼어붙은 심장, 가시갑옷 그리고 란두인의 예언이 다소 너프됩니다(가시갑옷은 최소한 몇몇 경우에 대해선 보다 강력해지는 경우를 가집니다).

With Armor Getting Nerfed
 Kilvon (NA) submitted about 3 hours ago in Gameplay & Balance

Can we nerf jungle monster damage then, so champions will be able to clear without dying
cough cough Rengar(렝가)

Meddler (NA)  - about 2 hours ago

Early game Armor items aren't getting nerfed (Glacial Shroud's actually getting buffed slightly). Frozen Heart, Thornmail and Randuin's Omen are the items getting nerfed a bit (with Thornmail at least having some niche cases where it'll be stronger).


오역/오타/비문 지적은 언제나 환영합니다.