한지운
2017-04-26 12:55
조회: 6,535
추천: 3
게임플레이에 대한 간단한 생각: 4/25원문 링크: https://boards.na.leagueoflegends.com/en/c/developer-corner/aqE1h2JB-quick-gameplay-thoughts-april-25?show=rundown
게임플레이에 대한 간단한 생각: 4/25 Meddler가 개발자 코너에 올림 좋은 아침입니다 여러분, 시즌 중반 패치를 마무리짓기까지 며칠밖에 남지 않아서, 바쁜 시간을 보내고 있습니다. 시즌 중반 패치 내용에 대한 생각을 아래에 적어 두었고, 7.9가 적용되면 필요한 밸런스 변경을 진행하고 앞으로의 계획에 대해서도 다시 조금 말씀드리려 합니다. 시즌 중반 주시 대상 저희는 물론 시즌 중반 패치 이후 게임을 전체적으로 평가할 예정입니다. 많은 것들이 바뀜에 따라 다양한 것들에 대해 각각 직접적으로 손을 봐야 하는지 아닌지, 후속 작업이 필요한지 등을 말이죠. 다만 다른 것들에 비해서 조정이 필요할 가능성이 커 보이기에 저희가 특별히 주시할 것들이 약간 있긴 합니다. 예를 들면:
라칸과 자야 최소한 지금은 성능 면에선 적절해 보이기에, 7.9에서 있을만한 변경은 약간의 버그수정입니다. 다만 몇 주 안에 다시 평가할 필요가 있습니다. 평균적인 플레이어들이 라칸과 자야에 대해 충분한 경험을 쌓은 이후의 퍼포먼스가 적절한 성능 레벨에서 안정화되었을 때 이들이 지나치게 약한 상태인지 또는 지나치게 강한 상태인지를 보아야 합니다. 또한 주화 변경, AD 아이템 변경 등으로 인해 7.9에서 의미있는 영향을 받을 가능성도 있습니다. 군중 제어 점수 시즌 중반을 위해 저희가 작업하는 게임 종료 후 통계 표시 중 하나가 군중 제어 점수입니다. 다만 PBE에서 시험을 해 보니 저희가 작업해야 할 몇몇 문제가 있는 것으로 보입니다. 다른 것들에 비해 서버 퍼포먼스에 영향이 있을 가능성을 감안해, 결과적으로 저희는 이를 7.10으로 미루기로 했습니다. 세부 역할군 목록 갱신 저희가 조금 작업했던 것 중 하나로 작년에 올렸던 세부 역할군 목록을 갱신한 게 있습니다(아래는 이전 버전에 대한 링크입니다). 언급드렸듯이 이는 최종적으로 확정된 규칙이기라기보단, 가이드라인/생각을 쓴 것이며, 필요요건이 아니라 챔피언들에 대해 살펴보거나 이야기할 때의 한 가지 방법입니다. 갱신하기에 적절하다 생각되는 시점이 되었다고 보기에, 5월 중에는 이에 대해 글을 올릴 수 있을 것입니다. 중대하게 바뀐 건 없고, 주로 얼마간의 챔피언들이 옮겨 가고 세부 역할군들 중 하나의 정의가 조금 바뀌는 것 정도입니다. Quick Gameplay Thoughts: April 25 Meddler (NA) submitted in Dev Corner Morning all, We're just a couple of days away from finishing the mid-season patch, so busy times on our parts right now. Bunch of mid-season related thoughts below as a result, once 7.9 is out and we've got whatever balance changes are needed underway we'll also start talking a little bit about future plans again too. Mid-Season watch list We'll be assessing the game as a whole post mid-season patch of course, with enough stuff changing that there are arguments a lot of different things, whether they were touched directly or not, might need follow up work. There are some things we'll be keeping a particularly close eye on though, as things more likely to need tuning than others. Examples include:
Rakan and Xaya Seem to be in a reasonable at least for now power wise, so the only likely changes in 7.9 are a few bugfixes. Will definitely need to assess again in a couple of weeks though, see whether their performance stabilizes around an appropriate power level or whether when the average player on them has enough experience they're too weak or too strong. It's also very possible that Coin changes, or AD item changes, have a meaningful effect on them in 7.9. too. CC Tracking Stat One of the new end of game stats we've been working on for mid-season is CC contribution. Based off some testing while that's been on PBE it looks like there are a couple of issues with it we'll need to work out though. We'll almost certainly be delaying that to 7.10 as a result, given amongst other things there's some possible impact on server performance there. Updated Sub-Class List Something we've been working on for a little while is an update to the sub-class list we posted last year (link to the previous version below). As mentioned we've always expected that would be an evolving set of guidelines/assumptions, rather than a definitive set of rules, a way of looking at/talking about champions rather than a set of requirements. We're now at a point where we think an update's appropriate, should be able to post that sometime in May. Nothing too major, mainly shifting a number of champions around and some changes to one of the sub classes' definition. 평소처럼 댓글 란의 질문답변은 간단히 옮깁니다. (브라움과 세주아니 같은 경우는 점수가 브라움한테 가는지 아니면 기절 발동에 필요한 마지막 평타를 친 사람한테 가는지? 루시안처럼 CC가 적거나 거의 없는 챔피언들에겐 이게 의미있을지?)
(군중 제어 점수에서, 각기 다른 종류의 CC를 구분하는지? 예를 들어, 적을 얼마나 오래 에어본, 기절, 둔화시켰는지 볼 수 있나? 만약 그렇지 않다면, 어떤 종류의 CC가 점수에 포함됨? 하드 CC만?)
(렝가와 가렌에 대한 변경계획이 있는지?)
(스카너에 대한 변경이 있을지?)
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