The Warcraft movie may have tanked in the United States, but it did much better abroad. Although it never even cracked $50 million in the U.S., the film’s massive success in China accounted for more than half of Warcraft’s $430 million total box office—and yet, Warcraft is still poised to lose money.

워크래프트는 최종적으로 4억 3천만달러를 기록했다. 미국에서는 5천도 못 넘을 정도로 망한데 비해 중국에서는 2억 달러가 넘을 정도로 캐리했지만 결과적으론
흥행실패라고 한다.
헐리우드 리포터지에 따르면 손실액이 1500만달러에 달하고 다른 소스에서는 디지털 판권,상품판매 등 부가판권의 도움이 없었다면 손실이 3~4천은 될거라 전한다.

출처 http://io9.gizmodo.com/not-even-china-could-save-the-warcraft-movie-1783583506



아쉽